Pelsland en hun bekende ‘bontliefhebbers’?

5 10 2007

Vandaag ben ik weer eens in mijn pen gekropen. Na het doornemen van de website pelsland.be kon ik het toch niet laten om mijn kritische mening eens te laten botvieren op het wereld wijde web!:p

Zoals u misschien wel weet showt Pelsland graag op hun site met ‘bekende mensen’ die bont dragen. Je kan hun lijst die ze met zoveel trots presenteren hier vinden

Wat me al direct opvalt bij het doornemen van deze lijst: Charlize Theron. Het is de mensen van Pelsland misschien niet opgevallen tijdens hun extensieve research maar…

Vreemd genoeg is ze een dierenactivist. En nog beter, Charlize Theron is vegetariër voor zover ik mij herinner. Wat nog beter is:
Charlize Theron dogs the fur trade

Op naar hun volgende zogenaamde bontliefhebber, namelijk Pink. Ook wel beter gekend als Alicia Moore. En wat weten we van haar? Dit: Anti-bont campagne

I rest my case!

Op naar de volgende: Britney Spears. Ja, dit is een echt rolmodel! Een betere aansporing om mensen bont te doen kopen bestaat er niet. Uitstekende reclame. Veel drugs, negatieve publiciteit en afkickcentra. En als kersje op de taart half naakt staan ronddansen op een podium en afgaan op de VMA’s.

It’s britney bitch! Juist ja…

Snoop Dogg is blijkbaar ook een trots lid van de bontdragers gang. Enfin, hij is dan ook wel gewend aan het concept ‘gangs’ zou je zo gaan denken als je zijn biografie leest op wikipedia
Drugs, wapens en veel vrouwen. Wordt ook duidelijk als je zijn ‘hoogwaardige’ clips bekijkt gevuld met half naakte vrouwen,bontjassen en nog meer van dat fraais.

Verder zien we ook nog leuke aanwinsten zoals Naomi Campbell die niet kan beslissen of ze nu wel voor of tegen bont is. En naar verluidt nogal losse handjes heeft en wel eens durft kloppen op het personeel. Hoe leuk toch… Of Jennifer Lopez waar ik beter een afzonderlijke blogpost rond zou schrijven.

Het is u wel duidelijk dat ik zo nog een eindje kan doorgaan. Paris Hilton bijvoorbeeld wordt ook vermeld terwijl ze naar verluidt de bontindustrie recent heeft afgezworen en dit soort van ‘kleding’ nooit meer wil dragen.

Acties

Information

2 responses

7 10 2007
Mary Pronk

Er staat wel onderaan die pagina iets in de zin van “al deze mensen werden minstens 1 keer gezien in bont”. Da’s toch tamelijk eerlijk, niet? Of denk je dat ze de foto’s getrukeerd hebben?

7 10 2007
oneandonlyhypnos

Neen, dat zeg ik niet. Ik vond het gewoon fascinerend dat er enkele mensen tussen zitten die in feite bont afzweren en zich meer en meer inzetten tegen de bont-industrie.

Geef een reactie

